Odd Bug Studio i United Label zapowiedziały wyczekiwane Tails of Iron 2: Whiskers of Winter – sequel ciepło przyjętej przygodowej gry RPG z 2021 roku. W Whiskers of Winter gracze wcielają się w syna Strażnika Północy – Arlo. Bohaterowi przyjdzie zmierzyć się z zupełnie nowym zagrożeniem, którym są ataki Mrocznych Skrzydeł ze skutych lodem pustkowi. Produkcja zadebiutuje na PC i konsolach w dalszej części 2024 roku, a gracze powinni spodziewać się rozbudowanej i głębokiej kampanii fabularnej z akcją osadzoną w północnych krainach szczurzego królestwa – Ratdom. Na odważnych czekać będą zupełnie nowe mechaniki sprawiające, że brutalne starcia pomiędzy szczurami i ich przeciwnikami będą jeszcze efektowniejsze.
Po krwawym zakończeniu pierwszej części, Whiskers of Winter ukaże napędzanego zemstą Arlo, który rozpoczyna krucjatę przeciwko Mrocznym Skrzydłom. Bohater nie zamierza poprzestać wyłącznie na tym, podejmując się zadań pobocznych polegających na polowaniu na gigantyczne bestie. Młodemu szczurowi pomogą w tym nowe zdolności, dzięki którym będzie w stanie nasycić swoje bronie różnorodnymi zdolnościami i mocami żywiołów. Kolejnym z zadań Arlo, który pełni również rolę Namiestnika Pustkowia, będzie odbudowa szczurzego północnego garnizonu Winter’s Edge. Eksplorując okoliczne, niezbadane tereny napotka najróżniejsze stworzenia, wśród których znajdą się zarówno sojusznicy, jaki i wrogowie.
Odd Bug Studio potwierdziło również powrót wielokrotnie nagradzanego aktora głosowego. Doug Cockle (The Witcher 3, Baldur’s Gate 3, Alan Wake 2), znów zawita do świata Tails of Iron, by swoim charyzmatycznym głosem przybliżyć graczom opowieść o krwawej krucjacie Arlo.
Tails of Iron 2: Whiskers of Winter – kluczowe cechy gry:
Obszerna, napędzana zemstą kampania – „Whiskers of Winter” wrzuci graczy w wir walki, gdzie jako Arlo zmierzą się nieokiełznanymi nietoperzami znanymi jako Mroczne Skrzydła. Półotwarty świat gry będzie składał się z sześciu zróżnicowanych biomów zamieszkiwanych przez nowe frakcje zwierząt.
Pełne wyzwań walki – bazując na wymagającym systemie walki znanym z pierwowzoru, Tails of Iron 2 oferuje jego udoskonaloną formę. Arlo będzie mógł korzystać z mocy czterech żywiołów (ogień, lód, elektryczność i trucizna), by nasycić swój oręż unikatowymi zdolnościami.
Polowanie na potwory – by odwrócić los bitwy przeciwko zębatej armii Mrocznych Skrzydeł, Arlo może wyśledzić i pokonać 15 gigantycznych bestii. Ich zabicie zapewni mu rzadkie materiały, które posłużą do stworzenia potężnych ulepszeń.
Ulepszony system rozbudowy bazy – konstruuj i ulepszaj zniszczoną osadę Winter’s Edge, by odblokować dostęp do potężniejszych przedmiotów z kuźni, smaczniejszych posiłków z kuchni, bogatszego wyboru pułapek ze sklepu i pozostałych ulepszeń.
System dnia i nocy – jako Arlo będziesz stawiać czoła różnorodnym wrogom, których obecność zostanie podyktowana porą dnia. Ponadto dodatkowe typy przeciwników będą dodawane w miarę pokonywania kolejnych potworów.
„Z radością ogłaszamy nasz powrót do Ratdom wraz z Tails of Iron 2: Whiskers of Winter. Rozpoczynamy nową historię pełną krwawej zemsty w średniowiecznym wydaniu. Przygotowując kontynuację pragnęliśmy rozwinąć to, co stworzyliśmy w pierwszej części, oddając w ręce graczy produkcję, która jest czymś więcej niż tylko prostym sequelem” – powiedział Jack Bennett, współzałożyciel i główny projektant w Odd Bug Studio. „Wzięliśmy pod uwagę sugestie naszej niesamowitej społeczności i zabraliśmy się za stworzenie jeszcze pełniejszej akcji przygody. Nowe mechaniki, dodanie zadań pobocznych związanych z polowaniem na potwory, a także udoskonalanie crafitngu i systemu rozbudowy bazy, wszystko to współgra, dzięki czemu krucjata Arlo w północnych pustkowiach jest jeszcze bardziej epicka niż króla Redgiego.”
„Z ekscytującą obserwujemy, jak Odd Bug Studio tworzy olbrzymi sequel niesamowitego Tails of Iron. Jesteśmy zaszczyceni i dumni, że przy Tails of Iron 2: Whiskers of Winter ponownie współpracujemy z zespołem, któremu przewodzi Jack” – powiedział Darren Newnham, CEO, United Label. „Nowa gra podnosi legendarną brutalność oryginału na jeszcze wyższy poziom, przesuwając kolejną granicę, co poniekąd jest domeną i przywilejem zarezerwowanym dla najlepszych gier niezależnych.”
Już teraz można dodać Tails of Iron 2: Whiskers of Winter do swojej listy życzeń. Warto również śledzić hashtag #WhiskersAreComing oraz profile @OddBugStudio w mediach społecznościowych, aby być na bieżąco ze wszystkimi informacjami dotyczącymi gry i jej premiery, która będzie mieć miejsce w dalszej części 2024 roku.