INFORMACJE KONTAKTOWE

  • Tel: +48 22 718 35 00

  • Fax: +48 22 718 35 01

  • info@cigames.com

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI





INFORMACJE KONTAKTOWE

  • Tel: +48 22 718 35 00

  • info@cigames.com

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI





Komentarz do raportu wydanego 11 sierpnia 2015 r przez Dom Maklerski BOŚ

0 0 19 sie

W nawiązaniu do raportu wydanego 11 sierpnia 2015 r. przez Dom Maklerski BOŚ pt. „Sniper 3 priced-in?” chcielibyśmy przedstawić kilka faktów, które pomogą w ocenie faktycznego stanu przygotowań do premiery gry Sniper Ghost Warrior 3. Wspomniana publikacja błędnie podchodzi do części zrealizowanych już działań oraz planów i rozwiązań, jakie zastosowane będą w trzeciej części naszej topowej gry snajperskiej.
CI Games na blisko rok przed premierą trzeciej części Snipera zaprezentowało dwie bardzo rozbudowane i bardzo dobrze wyglądające graficznie mapy. Zostały one entuzjastycznie przyjęte przez dziennikarzy i branżę podczas najważniejszych targów growych na świecie, czyli E3 w Los Angeles i Gamescom w Kolonii.
Tworzony przez CI Games tytuł jest oczywiście przeznaczony dla fanów gier snajperskich, ale to tylko jedna z grup, do której trafiał będzie nasz produkt. Miliony graczy lubiących typowe strzelanki pierwszoosobowe (FPS-y, z ang. „first-person shooter”) z pewnością będą nią zainteresowane. Nasza gra oferuje o wiele więcej możliwości niż tylko snajperskie przeżycia. Z tego powodu jest o wiele bardziej atrakcyjna dla szerszej liczby graczy niż poprzednie części Sniper Ghost Warrior czy konkurencyjny Sniper Elite. Takie gry jak np. Far Cry to również tytuły osadzone w otwartym świecie – nieprowadzące gracza po sznurku, a jednocześnie sprzedające się w milionach kopii. Trzecia część tej serii sprzedała się w liczbie ok. 10 mln sztuk.
Niewątpliwie bycie unikalnym, a taki bez wątpienia będzie Sniper Ghost Warrior 3, to w dzisiejszym świecie bardzo duża zaleta – oczywiście pod warunkiem, że tytuł wychodzi w popularnym gatunku, a gatunek FPS należy do najpopularniejszych na świecie. Nasza gra nie będzie trudniejsza niż wiele innych hitów – jak chociażby wspomniany Far Cry – będzie również zawierała odpowiedni samouczek, który wprowadzi każdego gracza w snajperski świat.
Na temat Snipera 3 pojawia się bardzo wiele ciepłych słów i bardzo niewiele zarzutów. Jednym z nich były nieliczne komentarze dotyczące sztucznej inteligencji (AI, z ang. „artificial intelligence”) przeciwników, jednak w żadnej relacji nie była ona oceniana bardzo nisko. Przedstawiciele branży wiedzą, jak dużo czasu pozostało jeszcze do premiery gry, oraz że ten element jest doszlifowywany na samym końcu cyklu produkcyjnego.
Fakt, że nie zostały pokazane jeszcze wszystkie rozwiązania – takie jak „bullet cam” – nie oznacza, że ich nie będzie. Dbamy o każdy szczegół, ale chcemy również do czasu premiery trzymać graczy w pewnym napięciu, aby zachęcić ich do zagrania w nasz tytuł. Targi w Kolonii kończą pierwszy z pięciu zaplanowanych etapów marketingu naszego produktu. Do graczy trafi jeszcze wiele informacji na temat Snipera 3.
Żadna dotychczasowa gra snajperska nie dała fanom tego, co da im Sniper Ghost Warrior 3. Nad produkcją czuwa Paul Robinson, który oprócz 20-letniego doświadczenia w branży growej sam jest byłym snajperem. Dzięki temu system snajperski dopracowany zostanie niemalże do perfekcji, a rozgrywka będzie znacznie bogatsza i zupełnie inna od poprzednich tytułów z serii. Stąd porównanie obecnej części do poprzednich jest błędem, bo tym razem trafimy do dużo szerszej grupy docelowej. Dodatkowo udział w sprzedaży cyfrowej będzie o wiele większy niż w przypadku dwóch poprzednich części, co widocznie podniesie marże.
Fani drugiej części Snipera byli zadowoleni z gry. Świadczy o tym m.in. wysoka liczba pozytywnych ocen od użytkowników serwisu Steam. To dowodzi, że percepcja graczy na poziomie „value for money” była pozytywna. Dowodem popularności serii i dobrej opinii kupujących jest także to, że obie części cały czas dalej sprzedają się na największych rynkach na świecie.
Po doświadczeniach ze współpracy z Namco Bandai w Północnej i Południowej Ameryce oraz po wielu latach prowadzenia dystrybucji bezpośrednio z sieciami detalicznymi oraz dystrybutorami logistycznymi jesteśmy przekonani, że samodzielnie przeprowadzimy dystrybucję przynajmniej tak samo dobrze, jak zrobiłby to większy dystrybutor, jednocześnie oszczędzając znaczną część marży na każdym egzemplarzu. Tym bardziej, że duża część sprzedaży detalicznej w aspekcie wprowadzenia gry na półki sklepowe opiera się na wynikach przedsprzedaży, którymi kierują się sieci handlowe przy składaniu ostatecznych zamówień. Szefem sprzedaży naszej amerykańskiej spółki jest Frank Chiechi, który przez ostatnie 8 lat był szefem sprzedaży Sega US i posiada wszelkie kompetencje, aby bardzo sprawnie zarządzać procesem dystrybucji.
Podobnie wygląda kwestia marketingu. Kilkukrotnie już mówiliśmy, że pracuje dla nas agencja marketingowa Petrol, jedna z czołowych tego typu firm w USA, mająca wieloletnie doświadczenie z takimi markami jak Call of Duty czy Destiny. Można śmiało założyć, że przeprowadzimy z nimi bardzo skuteczną kampanie marketingową. Wielce prawdopodobne jest również to, że inny potencjalny dystrybutor Snipera 3 również korzystałby z tego typu agencji – a bardzo możliwe, że nawet z tej samej. Mając za sobą dotychczasowe doświadczenia, nie widzimy istotnej wartości dodanej, jaką mogłaby nieść ze sobą współpraca z zewnętrznym dystrybutorem.
Mamy nadzieję, że przedstawione powyżej informacje pomogą w lepszej i opartej na faktach ocenie spółki CI Games oraz potencjału gry Sniper Ghost Warrior 3.